2009年7月9日 星期四

用IE開blogspot的部落格會跳出無法開啟視窗的問題

未命名2
之前有提過用IE開我的部落格會發生跳出『無法開啟』視窗的問題,後來發現只要是blogspot的部落格都有這樣的問題,目前雖然官方承認這個問題但是還沒解決這個問題,但現在只要避開下面幾個點,有可能就不會發生這個問題:

1.不要裝sitemeter的程式碼,但sitemeter已經解決這個問題。【我沒試過,所以我也不知道】
2.移除the Blogger Followers / Google Friend Connect gadgets,我從來都沒有裝過。
3.意見欄位置不要設“已內嵌下列文章”,改成“整頁模式”或“彈出式視窗”。【我就是改這個,目前用IE開應該沒有問題,只是要留言的人請按張貼意見】

如果你用IE開我的部落格還是有問題,麻煩讓我知道,畢竟官方還沒解決這個問題。

7/11補充
這個問題是在用ie開blogspot的網頁時,會跳出下面這個視窗
未命名2
然後按下確定後瀏覽器畫面就變成下面這樣
未命名

The Real Blogger Status: Internet Explorer and "Operation Aborted" - June 2009
Previously, the cause of the problem, when known, was third party scripts that didn't operate properly inside an HTML / JavaScript shell. One instance, not the sole cause but the one most observed, was bad code in the SiteMeter visitor counter, later solved by SiteMeter. Last month, many bloggers found that removing the Blogger Followers / Google Friend Connect gadgets, and changing the comment form from "Embedded below post" to "Full page" or "Popup", provided relief to their affected blogs.

Two weeks after the latest problem was reported, though, this problem continues. And some bloggers are recently reporting that their blogs have this problem, and it's not apparently solved by removing the Blogger Followers / Google Friend Connect gadgets, or by changing the comment form from "Embedded below post" to "Full page" or "Popup".


Known Issues for Blogger: internet explorer
Some users are seeing an 'Operation Aborted' error message when trying to load their blogs from Internet Explorer. We're looking into this and will update this message when we have a fix.

We apologize for the inconvenience.

Update (May 26): We are still working on resolving this bug. This only affects viewers using IE to view the blog; for right now, blog owners can either move the Followers gadget lower in their sidebar, or remove it altogether. Either action will eliminate the pop-up dialog box in IE.




2 則留言:

  1. 我就是用 blogger,結果真有問題,但是,因為我用 mac,沒用 IE,根本不知道發生問題了,直到讀者通知才知道。

    我本來用"... Read more(繼續閱讀),只好改成“整頁模式”,至少讀者可以閱讀文章,但是,我實在不喜歡這種整頁模式的文章,不知你是怎麼解決的,『無法開啟』視窗的問題是只有張貼意見時才有,還是閱讀文章時也有?

    回覆刪除
  2. 樓上的
    我目前用ie6去開你的部落格都沒有問題,我從來都沒有動過繼續閱讀這個功能。根據這個網頁http://blogging.nitecruzr.net/2009/06/internet-explorer-and-operation-aborted.html 的說法,好像也沒有人提到原因是繼續閱讀這個功能。

    所以我猜你把繼續閱讀這個功能放回去應該是沒有問題的。

    這個問題是發生在開啟某個文章時開到一半時會彈出無法開啟視窗,按確定後整個ie會跳到無法連線畫面。這樣什麼都看不到了。

    如果我的文章裡的3種方法都做了還是會發生的話,我的經驗是把側邊欄裡的java物件能拿掉就拿掉,但這樣只會降低問題的發生幾率

    回覆刪除